معایب وال مش

صنعت ساختمان‌سازی یکی از صنایع بسیار مهمی است که می‌تواند به‌صورت مستقیم بر زندگی انسان‌ها اثر بگذارد و همین امر باعث شده است که تحولات زیادی در این زمینه صورت گیرد و دانشمندان و فعالان این حوزه به‌دنبال محصولات معتبری باشند که بتوانند به افزایش کیفیت و کارآیی ساختمان‌ها کمک کنند. ورود فناوری‌های جدید به صنعت ساختمانی باعث می‌شود که شاهد تحولات زیادی در این زمینه باشیم. وال مش فایبرگلاس یکی از مهم‌ترین فناوری‌های این حوزه است و همین امر باعث شده است که روش‌های سنتی کنار گذاشته شوند. مزایا و معایب وال مش فایبر گلاس نیز باید مانند تمامی موارد دیگری که وارد حوزه ساختمان‌سازی می‌شود مورد توجه قرار گیرد. در اینجا تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را درمورد معایب وال مش فایبر گلاس در اختیار شما قرار دهیم.

وال مش فایبر گلاس چیست؟

قبل از آن‌که بخواهیم توضیحاتی درمورد معایب وال مش فایبر گلاس در اختیارتان قرار دهیم، باید بدانید که وال مش فایبر گلاس چیست. وال مش فایبر گلاس سیستمی است که برای مهار زلزله در دیوارهای غیرسازه‌ای و پیرامونی به‌کار می‌رود. فایبرگلاس یکی از مهم‌ترین متریال‌هایی است که در ساخت این وال مش مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در کنار فایبر گلاس ممکن است متریال‌های دیگری نظیر پلاستر سیمانی، پروفیل نبشی و چسب اپوکسی وال مش نیز در آن به‌کار بروند. این ابزار می‌تواند از ریزش دیوار در هنگام زلزله جلوگیری کند.

آیا نصب وال مش در سازه بتنی استاندارد است؟

کسانی که به‌دنبال استفاده از وال مش هستند و از طرفی تلاش دارند با معایب وال مش فایبر گلاس آشنا شوند، در این باره سوال می‌پرسند که آیا استفاده از وال مش در سازه بتنی استاندارد است؟ بهتر است بدانید که اجرای والمش در سازه بتنی، مورد تأیید مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰ قرار دارد. استفاده از این محصول باعث می‌شود هزینه‌های ساختمان‌سازی به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند و درنتیجه مهندسان زیادی از آن استفاده می‌کنند. البته باید بدانید که وال مش فایبر گلاس مناسب همه ساختمان‌ها نیست و باید طبق مختصات ساختمان استفاده شود.

مقایسه وال مش و وال پست

زمانی که صحبت از مقایسه وال مش و وال پست می‌شود، باید به این موضوع اشاره کنیم که در کاربرد وال مش دیواری به وادارهای عمودی و افقی نیازی نداریم. یکی از مهم‌ترین مواردی که به‌عنوان تفاوت وال مش و وال پست در نظر گرفته می‌شود، هزینه و قیمت پایین‌تر آن است. با توجه به این موضوع که وال پست‌ها از سازه‌های فلزی تهیه می‌شوند، جای تعجب نیست که هزینه آن‌ها در برابر وال مش‌ فایبر گلاس بالاتر باشد. اما باید بدانید کاربرد وال مش به مراتب ساده‌‏تر از وال پست است. برخی از معایب وال پست عبارت‌اند از:

  • بالا رفتن وزن سازه
  • سخت و زمان‌بر بودن ( این معایب وال پست می‌تواند بسیار مشکل‌ساز شود)
  • گیرش کمتر نسبت‌به فناوری‌های جدید

معایب وال مش فایبر گلاس

با توجه به این موضوع که تمامی مهندسان عمران و کسانی که در حوزه ساخت‌وساز فعال‌اند باید با معایب این محصول آشنایی داشته باشند تا بتوانند آن را به‌صورت اصولی در ساختمان‌سازی به‌کار ببرند، در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم. پس از آن می‌توانید با شناخت کامل برای خرید وال مش و یا اجرای وال مش اقدام کنید.

عدم اجرای مناسب وال مش در دیوارهای بیرونی

یکی از معایب وال مش فایبر گلاس، عدم اجرای مناسب قطعات وال مش در دیوارهای بیرونی است. برای این‌که وال مش بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، باید در هر دو سمت دیوار و دقیقاً مقابل یکدیگر به‌کار گرفته شود. انجام این کار در دیوارهای داخلی به‌سرعت و به‌راحتی انجام می‌شود، اما امکان اجرای آن در دیوارهای پیرامونی که در مجاورت ساختمان همسایه قرار دارند به‌راحتی قابل انجام نیست و در اینجاست که باید تکنیک‌های متفاوتی به‌کار برده شوند. در این شرایط، مهندس عمران باید به این مسئله توجه کند که آیا فاصله ۱۰ سانتی‌متری میان دیوار و ساختمان مجاور وجود دارد یا خیر. در غیر این صورت، باید بداند که اجرای وال مش گزینه مناسبی نیست و باید از روش‌های دیگر استفاده کرد.

مشکلات اجرای وال مش فایبر گلاس در مناطق بادخیز

یکی دیگر از معایب اجرای وال مش فایبر گلاس این است که اجرای آن در مناطق بادخیر که سرعت وزش باد بالا است می‌تواند با چالش‌های زیادی روبه‌رو شود. در مرحله اول، دیوار چینی به‌صورت متعارف انجام می‌شود و در این مرحله نیازی به اجرای وال پست و میلگرد بستر نیست. پس از آن نوبت به استفاده از این محصول می‌رسد. اما باید بدانید با توجه به این موضوع که این دیوارها بدون مهار جانبی هستند، در مناطقی که بادخیز است به‌زودی مشکلات زیادی رخ خواهد داد. البته باید بدانید راهکارهای متعددی برای این کار وجود دارد و یکی از این راهکارها این است که پس از تمام شدن دیوارچینی، بلافاصله اجرای وال مش فایبر گلاس آغاز گردد.

اجرای تأسیسات برقی پس از تمام شدن اجرای وال مش

ازجمله معایب وال مش فایبر گلاس که باعث شده است استفاده از این محصول به یک چالش تبدیل شود، اجرای تأسیسات برقی و برخی از تأسیسات مکانیکی پس از اتمام کار است. در این صورت، پس از آن‌که کار تمام شد و روند اجرای تأسیسات آغاز گردید، ممکن است بخشی از وال مش فایبر گلاس بریده شود و همین امر عملکرد آن را به‌صورت کامل تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. راهکاری که در این مسیر مدنظر قرار می‌گیرد این است که بهتر است قبل از اجرای وال مش فایبر گلاس، محل نصب تأسیسات مشخص شود تا به اجرای آن آسیبی وارد نگردد.

برای خرید وال مش به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را درمورد معایب وال مش در اختیارتان قرار دهیم. همان‌طورکه متوجه شدید، اجرای تأسیسات برقی در بعد از اجرای آن، مشکلات اجرای آن در مناطق بادخیز و حریم دیوارهای همسایه تا ۱۰ متر، ازجمله مواردی هستند که باید مدنظر قرار گیرند. اگر به‌دنبال مرکز معتبری برای خرید و یا استعلام قیمت وال مش هستید، می‌توانید به «نوین وال مش» مراجعه کنید و از خدمات آن شامل فروش وال مش، راهنمای خرید و استعلام قیمت، طراحی و نصب و اجرا استفاده کنید.

مقالات مرتبط
طراحی و محاسبه وال مش

یکی از اصلی‌ترین ضوابط وال مش این است که باید طراحی و محاسبه آن طبق اصول و به صورت استاندارد انجام شود. نحوه طراحی وال مش بسیار مهم است. زیرا اگر این طراحی به صورت

ادامه »
وال پست الیافی چیست؟

وال پست الیافی یکی از متداول‌ترین و بهترین روش‌ها جهت مهار لرزه‌ای دیوار‌های غیرسازه‌ای است که از قبل ایمن نشده‌اند. وال پست نوین، وال پست FPR، وال پست مش و وال مش از نام‌های دیگر

ادامه »
نقشه‌های اجرایی وال مش

وال پست الیافی یا وال پست مدرن با استفاده از نقشه وال مش در ساختمان‌ها اجراء می‌شود. یکی از روش‌های مهار لرزه‌ای دیوار‌های غیرسازه‌ای استفاده از وال مش یا همان نگهدارنده دیوار با استفاده از

ادامه »
مشاوره وال مش