کاهش 78% قیمت وال پست با روش نوین والمش

آنالیز قیمتی جدول زیر در مردادماه سال 1401 تهیه شده است و به خوبی کاهش 78 درصدی مهار دیوار با ارتفاع 4 متر و طول 5 متر را در روش استفاده از وال مش نشان می دهد (وال مش چیست؟):

هزینه های کیفیت اجرای وال پست شامل جزئیات اتصال، جوشکاری اعضاء، هزینه های حمل، اجرت ساخت و اجرا و هزینه های رنگ آمیزی مقاطع محاسبه نشده است.

در روش وال مش تنها به مهار بالا و پایین دیوار نیاز است و در صورت قرارگیری دیوار در کفسازی نیاز به مهار پایین دیوار نیست، برای اطلاع از قیمت وال مش کلیک کنید.

توضیحات آنالیز مقایسه قیمت وال پست و قیمت وال مش فایبرگلاس:

  • مبنای محاسبه مقاطع وال پست جداول نشریه 819 می باشد.
  • دیوار مورد نظر دیوار خارجی در ساختمانی با تعداد طبقات 10 عدد و در طبقات هفتم تا دهم می باشد
  • طبق محاسبات نیروی خارج از صفحه، با فرضیات فوق نیروی باد حاکم می‌شود.

بسیاری از صاحبان پروژه‌های ساختمانی زمانی که پای مهار لرزه‌ای دیوار‌ها به میان می‌آید، در مورد قیمت وال پست سؤال می‌کنند. بر اساس پیوست ششم آیین‌نامه ۲۸۰۰ اجرای نگهدارنده دیوار یا Wallpost برای ساختمان‌ها ضروری است. بر همین اساس تمامی ساختمان‌ها جهت بالا بردن ایمنی اجزای غیرسازه‌ای همانند دیوار‌های پیرامونی باید از Wallpost استفاده کنند.

محاسبه قیمت اجرای نگهدارنده دیوار نیز بسیار مهم است. زیرا صاحبان پروژه باید بر اساس بودجه خود برای هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنند. در این بخش قصد داریم قیمت وال پست، عوامل مؤثر بر آن و مقایسه آن با قیمت وال مش را به صورت کامل بررسی نماییم.

تفاوت وال پست و نبشی کشی

به‌طورکلی وال پست یکی از متریال های نگه‌دارنده اجزای ساختمانی است که آن را به سازه اصلی ساختمان متصل می‌کند. به عبارت ساده‌تر وال پست وظیفه مهار کردن دیوار اصلی ساختمان و انتقال نیروی وارد شده بر آن به سایر تیرها را در راستای افقی بر عهده دارد.

نبشی کشی را با یک مثال توضیح می‌دهیم. تمامی اجزای ساختمان برای داشتن یک تکیه‌گاه مناسب و اتصال به بنای اصلی، به عملیاتی تحت عنوان عملیات شاسی کشی نیاز دارند. از آنجایی که این عملیات به کمک متریال هایی مانند نبشی انجام می‌شوند در نتیجه به این عملیات نبشی کشی گفته می‌شود.

قیمت وال پست به صورت کلی شامل چه مواردی می‌شود؟

اگر قصد خرید وال پست و اجرای آن را دارید، ابتدا باید در مورد مواردی که شامل هزینه می‌شوند بیشتر بدانید. زیرا قیمت وال پست شامل موارد مختلفی خواهد شد. بنابراین نمی‌توانید بی‌دار به آب بزنید. در این بخش می‌خواهیم به صورت کلی تمامی مواردی را که در طول اجرای نگهدارنده دیوار شامل هزینه می‌شوند، معرفی کنیم.

  • هزینه طراحی اولیه جهت چگونگی نصب و اجرای نگهدارنده دیوار
  • هزینه دیوارچینی (خرید مصالح برای دیوار چینی و پرداخت دستمزد)
  • قیمت خرید وادار‌های فلزی قائم و افقی
  • هزینه خرید میلگرد بستر در دیوارچینی
  • هزینه نصب و اتصال قطعات وال پست به هم (دستمزد جوشکاری)
  • دستمزد نصب انواع نبشی منقطع در اسکلت فلزی
  • دستمزد نصب ورق‌های اتصال در کف، سقف و بست بین بلوک‌ها

چرا قیمت وال پست مهم است؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که قیمت وال پست از چه جهتی اهمیت دارد؟ یکی از مهم‌ترین پارامتر‌ها در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی تنظیم بودجه است. برنامه‌ریزی برای بودجه و تطبیق آن با هزینه‌ها به افراد کمک می‌کند تا بهتر بتوانند هزینه‌ها را مدیریت کنند. خرید وال پست و اجرای آن برای یک ساختمان واقعاً می‌تواند هزینه‌های آن را به صورت چشمگیری افزایش دهد. به همین دلیل است که محاسبه قیمت انواع وال پست قبل از اجرای آن‌ها به افراد کمک می‌کند تا بهتر از پس هزینه‌های آن بر بیایند.

قیمت وال پست به چه عواملی بستگی دارد؟

پارامتر‌ها و فاکتور‌های مختلفی در قیمت وال پست نقش دارند. به همین دلیل است که نمی‌توان قیمت ثابت و یکسانی برای انواع نگهدارنده‌های دیوار تعین کرد. این عوامل عبارتند از:

  • نوع وال پست
  • نوع متریال مورد استفاده برای اجرای آن
  • کیفیت متریال مورد استفاده برای نصب وال پست
  • مقدار متریال مورد استفاده برای اجرای نگهدارنده
  • وسعت پروژه و متراژ ساختمان
  • دستمزد پیمانکار و مهندسان
  • میزان دستمزد تیم متخصص اجرای wall post

اگر تمامی این موارد را در خرید وال پست در نظر بگیریم، مسلماً نمی‌توان یک هزینه ثابت برای آن ارائه کرد. بنابراین بهتر است قبل از اجرای نگهدارنده دیوار، حتماً در مورد هزینه اجرای آن با پیمانکار مشورت کنید. پیمانکاران می‌توانند هزینه حدودی نصب و اجرای وال پست را با شما در میان بگذارند.

محصولات وال پست و قیمت آن‌ها

در بخش قبلی اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت وال پست، قیمت محصولات و قطعات مربوط به آن است. مسلماً یکی از اصلی‌ترین مخارج نگهدارنده دیوار، مربوط به خرید قطعات و محصولات وال پست می‌باشد. برخی از محصولات وال پست شامل موارد زیر هستند:

  • ناودانی منقطع
  • قلاب و گیره
  • میلگرد بستر آجدار
  • بست تخت، رادیکالی و هشت گیر
  • ناودانی گیره دار
  • وادار میانی و انتهایی
  • اتصال کشویی وادار‌های میانی

قیمت هر یک از محصولات وال پست با توجه به کیفیت و سایز آن‌ها متفاوت است. جهت اطلاع از قیمت قطعات و محصولات نگهدارنده دیوار بهتر است به فروشگاه‌ها و مراکز معتبر مراجعه نمایید.

وال پست و معایب ان

انواع وال پست

یکی از مهم‌ترین پارامتر‌ها در قیمت وال پست، نوع است. انواع وال پست‌ها در نحوه طراحی، قطعات و نحوه اجراء کاملاً با هم متفاوت هستند. به همین دلیل هزینه اجرای آن‌ها نیز با هم فرق می‌کند. انواع وال پست‌ها به صورت زیر هستند.

• وال پست تلسکوپی

این نوع نگهدارنده در مواقعی استفاده می‌شود که وادار در انتهای دیوار نصب شود. برای اجرای آن از اتصال دهنده‌های تلسکوپی بهره می‌برند. این گونه وادار با استفاده از این اتصال دهنده‌ها کاملاً محکم به سقف بالا و پایین متصل خواهد شد. هزینه خرید اتصال تلسکوپی می‌تواند قیمت وال پست را افزایش دهد

• وال پست کشویی

برای اجرای وال پست کشویی از نبشی‌های U شکل بهره می‌برند. قیمت این نبشی‌ها بستگی به میزان استحکام و مقاومت متریال آن‌ها دارد. هر چه کیفیت متریال آن‌ها بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر می‌رود.

• وال پست قائم (عمودی)

اگر بین دهانه دو دیوار فاصله زیادی باشد، از وال پست انواع قائم و عمودی استفاده می‌کنند. در وال پست عمودی از میلگرد‌ها و وادار‌های قائم و موازی با ستون دیوار بهره می‌برند. قیمت نگهدارنده قائم مستقیماً به قیمت میلگرد‌ها بستگی دارد. هر چه ضخامت و قطر میلگرد‌ها بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر می‌رود.

• وال پست افقی

وال پست افقی با استفاده از افقی قرار دادن وادار‌ها اجراء می‌شود. در این روش وادار‌ها به صورت قائم بر ستون قرار می‌گیرند. قیمت این نوع وال پست نیز بستگی به قیمت وادار‌ها و نحوه نصب آن‌ها دارد. وادار‌های گالوانیزه بهترین، محکم‌ترین و مقاوم‌ترین انواع وادار‌های وال پست می‌باشند.

• وال پست با نبشی

می‌توان گفت وال پست با نبشی نسبت به انواع دیگر قیمت مناسب‌تری دارد. زیرا هزینه خرید و اجرای آن تا حدودی کمتر است. بسیاری از افراد نبشی کشی و وال پست را یکی می‌دانند. اما لازم است بدانید که نبشی کشی تنها یکی از انواع نگهدارنده‌های دیوار است.

میزان دستمزد تیم متخصص جهت طراحی و اجرای وال پست

یکی از دلایل گران بودن قیمت وال پست، بالا بودن دستمزد افراد متخصص جهت طراحی و اجرای وال پست است. نحوه طراحی وال پست بسیار مهم است. زیرا این طراحی باید به صورت کاملاً اصولی و استاندارد صورت گیرد. در غیر این صورت نگهدارنده دیوار در زمان وقوع حادثه نمی‌تواند به خوبی عمل کند. بنابراین طراحی آن هزینه جداگانه دارد.

مورد دیگری که اهمیت دارد، هزینه دستمزد تیم متخصص جهت نصب و اجرای وال پست است. متأسفانه اجرای وال پست بسیار پیچیده بوده و به تخصص و زمان زیادی نیاز دارد. همین مورد یکی از مهم‌ترین معایب وال پست است.

از دیگر دلایل گران بودن قیمت وال پست، هزینه بالای خرید قطعات و محصولات آن است. این قطعات تنوع بالایی داشته و باید از بهترین متریال ساخته شده باشند. مسلماً قیمت خرید این محصولات بسیار بالا است.

معرفی وال پست نوین (وال پست)

یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های وال پست که به عنوان وال پست نوین شناخته می‌شود، وال مش می‌باشد. گران بودن قیمت وال پست بسیاری از افراد را به استفاده از جایگزین مناسب برای آن واداشته است. زیرا اجرای روش‌های قدیمی وال پست، ارزش آن همه خرج کرده هزینه و بودجه اضافی را ندارد.

وال مش یک نوع نگهدارنده دیوار است که با استفاده از توری فایبرگلاس و چسب اپوکسی مخصوص اجراء می‌شود. در این روش توری فایبرگلاس در بستر یک پلاستر گچی یا سیمانی قرار گرفته و دیوار را می‌پوساند. بنابراین در هنگام وارد شدن نیروی خارجی، دیوار به‌ایستایی خود ادامه داده و دچار ریزش و ترک نخواهد شد. در واقع توری مش فایبرگلاس به عنوان یک نگهدارنده قوی می‌تواند دیوار را ثابت نگه دارد.

قیمت وال مش در مقایسه با قیمت وال پست

یکی از دلایل حذف وال پست و استفاده از وال مش به جای آن، قیمت بسیار مناسب وال مش است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گران بودن قیمت وال پست یکی از بزرگ‌ترین معایب آن می‌باشد. اما در مقابل آن وال مش با قیمت بسیار مناسب خود‌ایستاده است! قطعات وال مش نسبت به محصولات وال پست بسیار ارزان‌تر هستند.

در واقع با قیمت بسیار مناسبی می‌توانید توری وال مش، چسب اپوکسی و سایر محصولات آن را خریداری کنید. بنابراین اصلاً نیازی به صرف هزینه اضافی نخواهد بود.

آیا وال مش جایگزین مناسبی برای وال پست است؟

با مقایسه وال پست و وال مش می‌توانیم دریابیم که قیمت وال پست از نظر اقتصادی اصلاً به صرفه نیست. در عوض خرید وال مش برای ساختمان‌های فلزی و بتنی می‌تواند بسیار به صرفه باشد. از نظر ایمنی، وال مش‌ها می‌توانند به اندازه وال پست‌های قدیمی خوب عمل کنند. بنابراین با وال مش می‌توانید ایمنی ساختمان خود را به اندازه کافی تأمین کنید. فراموش نکنید که وال مش از سوی سازمان نظام مهندسی کشور به صورت کامل تأیید شده است.

خرید وال پست مش از شرکت نوین وال مش

اگر نمی‌خواهید خود را درگیر قیمت وال پست و هزینه‌های اضافی آن کنید، شرکت نوین وال مش در خدمت شماست! شرکت نوین وال مش سال هاست که در ارائه باکیفیت‌ترین محصولات وال مش، نصب و اجرای آن شهرت دارد.

می‌توانید صفر تا صد نصب و اجرای وال مش را بدون هیچ نگرانی به تیم متخصص نوین وال مش بسپارید. تمامی قطعات وال مش از طریق این مجموعه با قیمت بسیار مناسب و ارزان به فروش می‌رسند. برای خرید وال مش می‌توانید با کارشناسان فروش شرکت نوین وال مش در تماس باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به قیمت وال پست، عوامل مؤثر بر قیمت آن و معرفی جدیدترین و ارزانترین نوع وال پست (وال مش) پرداختیم. با استفاده از مزایای وال مش می‌توانید ساختمان خود را با کمترین قیمت در مقابل حوادت غیرمترقبه بیمه نمایید. ایمنی دیوار‌های پیرامونی و اجزای غیرسازه‌ای ساختمان با وال مش ۱۰۰% تضمین خواهد شد.

 

مقالات مرتبط
وال پست الیافی چیست؟

وال پست الیافی یکی از متداول‌ترین و بهترین روش‌ها جهت مهار لرزه‌ای دیوار‌های غیرسازه‌ای است که از قبل ایمن نشده‌اند. وال پست نوین، وال پست FPR، وال پست مش و وال مش از نام‌های دیگر

ادامه »
وال پست چیست
وال پست چیست؟

وال پست یا نگهدارنده دیوار، روشی است که امروزه جهت مقاوم‌سازی بخش‌های غیرسازه‌ای ساختمان به کار می‌رود. ساختمان‌هایی که در مناطق جغرافیای زلزله خیز و بادخیز قرار گرفته‌اند، بیشتر در معرض تخریب قرار دارند. زلزله‌ای

ادامه »
معایب وال پست و وال مش
انواع وال پست (Wall Post)

انواع وال پست‌ها به عنوان محکم‌ترین و قابل اعتمادترین نگهدارنده‌ها برای انواع سازه‌های بتنی و فلزی شناخته می‌شوند. وال پست متشکل از دو کلمه Wall به معنی دیوار و Post به معنی نگهدارنده است. وال

ادامه »
وال پست و معایب ان
معایب وال پست

معایب وال پست در سال‌های اخیر جزء مواردی بوده‌اند که بسیار مورد توجه مهندسان و کارشناسان حوزه ساخت و ساز قرار گرفته‌اند. در واقع معایب این روش موجب ناامیدی بسیاری از فعالان حوزه ساخت و

ادامه »
میلگرد بستر در دیوار چینی

استفاده از میلگرد بستر در دیوار چینی امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی دیده می‌شود. زمین لرزه جزء یکی از پرخسارت‌ترین حوادثی است که همواره در کشور ما رخ می‌دهد. درنتیجه مهندسان به فکر افزایش

ادامه »
مشاوره وال مش